Jeg er enig i at 180-tjenesten på web:
- kan bli bedre, kanskje mye bedre
- ikke er praktisk mulig å bruke i mange tilfeller
For eks. har jeg også fått meldingen:
>Telefonnummer kan bare kombineres med
>søkeparameterne Privat/Næring/Offentlig.
Men da prøvde jeg det samme søket en gang til, fikk jeg det resultatet
jeg var ute etter.
Jeg er imidlertid ikke enig i at 180-tjenesten på web er elendig.
Som Trond Andresen søkte jeg etter firmaet:
>Høegh Leif & Co ASA
>
>22869700
Først prøvde jeg (gule sider) "Høegh" og fikk 7 treff, deriblant det
riktige.
Deretter prøvde jeg "Høeg" og fikk 11 treff. Jeg prøvde også "høeg" og
fikk 11 treff.
Jeg finner bare 2 forklaringer på dette. Enten har Telenor de siste
dagene korrigert feil i sin programvare, eller så liker ikke Telenor
det Trond A. taster inn fra sin maskin.
Dersom de fleste av oss får de samme problemene som Trond A., er det
ikke vanskelig å se at tjenesten er ubrukelig. Men som sagt, for meg
går det bra, selv om merkelige og ubrukelige feilmeldinger dukker opp
fra tid til annen.
Vi bør vente med å dra konklusjoner av 180-tjenesten på web.
Hilsen
Olav Bøhnsdalen
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 20-12-01 MET