Re: Spørsmål om prosjektarbeid

From: by way of Sigurd Skogestad <skoge@chemeng.ntnu.no>
Date: Thu Oct 02 2003 - 19:04:48 CEST

At 15:16 02.10.2003 +0200, you wrote:
>Hei
>
>Jeg sitter og jobber med prosjektarbeidet i Prosessteknikk TKP 4120 nå,
>og lurer på hvilke verdier vis kal bruke under utregninger av H, G og
>K.
>Det står at vi skal bruke verdier som står i læreboka, men der finner vi
>ikke verdier for S.

Det trenger du ikke for G = H - TS, dvs. S = (H-G)/T

> Vil det trekke ned om vi bruker verdier fra SI,
>siden disse kanskje ikke er nøyaktige nok? Eller er det en annen kilde
>du vil anbefale oss å bruke?
>
>Vi lurer også på om vi skal bør ta hensyn til temperaturavhengigheten
>til varmekapasitet under utregningene?

Det er ikke noe krav

>Hvor skal vi i så fall finne
>verdier for a, b, c og d?

Det finens bl.a. i Reid et al. som finnes på biblioteket

>Vil det trekke veldig opp om vi tar hensyn
>til temperaturavhengighet?

Tja, "veldig" var jo et sterkt ord

>Hilsen Siv

Sigurd Skogestad, Professor and Head Phone: +47-7359-4154
Department of Chemical Engineering Home: +47-7393-6855
Norwegian Univ. of Science and Technology (NTNU) Fax: 7359-4080
N-7491 Trondheim email: skoge@chemeng.ntnu.no
Norway users/skoge