At 15:45 20.11.00 Bjørn B. Larsen wrote
>
>Med all mulig respekt for kompetansen i NSBs styre: Hadde vi hatt en annen
>jernbane i Norge dersom alle saksbehandlere som sa noe om sikkerhet skulle
>møte i styremøtene? Og alle som mente noe om kjøreplaner og mangelfulle
>vaktlister? Og alle som mente noe om vedlikeholdsintervall på lokomotivene?
Dette er demagogisk tullprat!
Det har aldri vært snakk om (fra debattantene i dette forum)
å innkalle ALLE saksbehandlere som sa noe om .....
BBL tillegger "motparten" - det synes meg bevisst - meninger
den helt klart aldri har hatt.
>
>(Bare for å ta tre tilfeldige saker som har vært oppe i media i det siste,
>og som har det til felles at de ikke har noen slags relevans til NTNUs
>økonomisystem. Dersom man ser bort fra at resultatet kunne vært bedre om
>noen hadde gjort andre valg underveis.)
>
I snver forstand har sakene ikke noe å gjøre med NTNUs økonomisystem.
Derimot har de i videre forstand svært mye å gjøre med problemene
hos oss - det illustreres best ved sommerens kjøreplaner:
Ledelsen har laget kjøreplaner uten å ta hensyn til om man har
tilstrekkelig antall lokførere.
Den "antok" at lokførerne ville arbeide dag og natt, i helger og
ferie, for å oppfylle ledelsens løst funderte planer.
Og med denne antagelsen har den gjort seg ferdig med sitt strategiske
arbeid.
NTNU "antar" at man har nok lærerkrefter (lokomotivførere) til å
undervise 900 studenter i data grunnfag. Og når så studentene
(passasjerene) møter fram til annonsert avgangstid med annonsert
signaturtog ----
NTNU "antar" at man har kompetanse på Studieavdelingen til å
tilrettelegge sivilingeniørstudiet. Takk og pris at vi fremdeles
har Tore Strømmen og Gerd Bendiksvold der - det er det eneste som
skiller oss fra den fullstendige katastrofe ---
NTNU "antar" at ITEA har nok personale, kompetanse og teknisk/økonomiske
ressurser til å "gjøre oss til det ledende IKT-universitetet i Norge".
Og folk der jobber nærmest livet av seg - men de er for få.
Så i høst har vi hos oss IKKE HATT TILGANG TIL EGNE FAGS nettsider!
Og i 2 måneder var e-posten effektivt UTE AV DRIFT fra 10 til 16
hver dag, og nede hver helg --
NTNU "satser på internasjonalisering". Og så har vi ikke hatt
studieplan på engelsk SIDEN VI VAR NTH! Ikke fordi internasjonal
avdeling ikke kan - men fordi de ikke har tid -- "lokomotivførerne"
er allokert til annet dill-dall ---
Listen kan lages vilkårlig lang.
Sitat fra Darwin P Erlandsen følger:
"Jeg sier ikke mere".
Helge Skullerud
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 20-12-01 MET