Dette er sendt kollegiets sekreariat i dag:
***************************************************
Jeg varsler herved at jeg ønsker et punkt på neste møte om at det nå, i
følge en brosjyre "Rekruttering ved NTNU - en veiledning" som har gått ut
til instituttene, er offisiell(?) NTNU-politikk at vårt
informasjonsmateriale kan inneholde reklame for bedrifter. Se side 6.4 i
brosjyren.
Etter det jeg har funnet ut, har det prinsippielle ved dette ikke vært
diskutert i kollegiet. Det overrasker meg, fordi man har åpenbart passert ei
grense hvis et universitet i sitt rekrutteringsmateriale begynner med
reklame for firmaer. Jeg mener det må skilles klart mellom brosjyrer som
omhandler samarbeidsprosjekter mellom NTNU og firmaer/andre institusjoner,
hvor alles logoer etc. har rimelig rett på å få plass, og NTNU (m/
fakulteter og institutter) sine *egne* eksterne brosjyrer og dokumenter.
For meg er en glidende utvikling her omtrent like oppsiktsvekkende som om
NRK uten videre startet med vanlige reklameinnslag a la TV2, uten
forutgående klarering med de rette instanser.
Jeg kommer tilbake med mer om dette.
Trond Andresen
This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 20-12-01 MET