Re: forsøpling av eposten uunngåelig?

From: Lars Staurset (lars.staurset@statkart.no)
Date: Thu Apr 27 2000 - 23:54:24 MET DST


Karsten Johansen wrote:
>
> I følge Aftonbladet i dag har reklameindustrien i Sverige nå fått en
> grunnlovsstridig rett til fri innblanding i folks privatliv:
>
> Fritt fram för reklam i din mail
>
> Från måndag blir det fritt fram för svenska
> företag att sända massutskick med reklam via e-post. Bara den som sagt ifrån
> kan värja sig mot det växande reklamflödet.
(...)
> Hvilke muligheter vi vil ha for å befri oss fra denne forsøpling?
> Argumentet om at papirreklamen skulle forsvinne er det vanlige valget
> mellom pest og kolera. Dessuten er det sikkert løgn.

Her kjem ei autoritativ norsk fråsegn om ei slik sak. 7. mars sende eg
eit spørsmål til Forbrukarrådet om ei sak som eg også sende til
KK-forum, sjå
http://www.itk.ntnu.no/ansatte/Andresen_Trond/kk-f/fra170100/0359.html.
Det var tydelegvis feil etat, for brevet vart oversendt til
Forbrukarombodet, og i går fekk eg svar. Det lyder i hovudsak slik:

> Forbrukerombudet skal føre tilsyn med at de næringsdrivendes markedsføring
> og avtalevilkår er i samsvar med markedsføringsloven. Nærmere informasjon om
> Forbrukerombudet og våre arbeidsoppgaver finner du på
> www.forbrukerombudet.no.
>
> Din forespørsel gjelder et firma med e-post adresse com23phd@yahoo.com som
> sender uoppfordrede tilbud om å kjøpe ulike universitetsgrader.
>
> Hva angår uoppfordret e-post reklame anser Forbrukerombudet dette i strid
> med markedsføringsloven § 1 første ledd dersom ikke forbrukeren på forhånd
> har gitt samtykke til å motta slik reklame.
>
> All markedsføring rettet mot norske forbrukere må i utgangspunktet følge
> norsk markedsføringslov. Forbrukerombudet har imidlertid ikke kapasitet til
> å følge opp saker av denne type hvor innklaget firma befinner seg i
> utlandet.
>
> Saken og innklagedes adresse er imidlertid registrert hos oss, og vi vil
> følge med og eventuelt vurdere saken på nytt dersom nye forhold skulle tilsi
> dette.

Ingen av etatane svarar på hovudspørsmålet mitt, som galdt svindelen med
å selje eksamenspapir, men Forbrukarombodet gjer greie for norske reglar
for sjølve marknadsføringa. I prinsippet er dei tydelegvis svært ulike
dei nye svenske reglane. Vil ulikskapen vare ved, tru, eller har
svenskane foregripe eit eller anna EU-direktiv som også kjem til Noreg?

I praksis blir ikkje forskjellen særleg stor, ettersom den uønskte
reklamen stort sett kjem frå utlandet, der ingen prøver å handheve
norske reglar.

Helsing Lars Staurset



This archive was generated by hypermail 2b29 : Thu Aug 03 2000 - 10:25:34 MET DST