>>>>> "Tom" == Tom Kristensen <tomkri@unik.no> writes:
Videresender et svar fra Jørg Westermann som utdyper bakgrunnen
for artikkelen fra NRK Telemark som jeg tok utgangspunkt i, samt
forklarer hvordan Haukelibanen er tenkt å fungere sammen med både
Vestfoldbanen og Sørlandsbanen.
Sørnorske Høgfartsbanar ser fornuften i å oppgradere Bratsberg-
banen allerede nå, med relativt lave investeringer til utbytting
av kontaktledningen på strekningen. Og ny trase mellom Larvik og
Porsgrunn (Eidangertunnelen) passer inn i det framtidige bildet.
Les artikkelen! Bygg landet!
Tom> NRK Telemark har snakka med Leder i Sørnorske Høgfartsbanar,
Tom> som mener Bratsbergbanen bør rustes opp før Eidangertunnelen.
Tom> "Vil satse på brattsbergbanen" Publisert 07.12.2000 09:29
Tom> Leder i Sørnorske Høgfartsbanar, Kjell Stundal, mener
Tom> Grenland og Telemark bør satse på en opprustning av
Tom> Bratsbergbanen framfor bygging av en ny Eidangertunnel.
Tom> Stundal mener en opprustning på Bratsbergbanen vil korte ned
Tom> reistetiden til Oslo med 30 til 45 minutter i løpet av ett
Tom> til to år.
Tom> http://www3.nrk.no/distrikt/telemark/nyheter/533711.html
Tom> - Westermann: Mener Stundal at folk fra Porsgrunn/Skien skal
Tom> ta toget til Nordagutu og Sørlandsbanen til Oslo, istedet for
Tom> Vestfoldbanen rundt Farris?
-- Tom
------------- start of forwarded message --------------------------
This archive was generated by hypermail 2b29 : Thu Jan 18 2001 - 10:59:31 MET