CAPE.NET closing event, 22-23 juni, London

skoge@chembio.ntnu.no
11 Apr 2000 09:06:19 +0200

CAPE.NET

Vi er medlem av et EU-nettverk i prosess-systemteknikk (CAPE.NET).
Prosjektet avsluttes i disse dager.

Closing event er i London 22-23 Juni 2000. For mer informasjon se
http://kikp.chembio.ntnu.no/research/PROST/cape.net

NB!!
Vi har noe midler til aa dekke reise. Vennligst ta kontakt med undertegnede
snarest om du kan tenke deg aa delta.

-Sigurd

--------------------
Litt om CAPE.NET
--------------------

CAPE.NET har en rekke industribedrifter og universiteter som medlemmer.
EU har stilt til raadighet midler som stort sett dekker reiser.
Tema: Finne status og utfordringer innenfor Process Systems Engineering
Fra Norge deltar NTNU, Hydro og Statoil.

Jeg disponerer "vaare" pengene siden Kristian Lien har trukket seg
tilbake.

Arbeidet er delt i 5 undergrupper:

1. Modelling of Unit Processes (Sverre Støren leder denne)
2. Whole-Process Synthesis & Integration
3. Flexibility, Operability and Dynamics (David Bogle leder denne)
4. Concurrent process engineering (Front End Engineering)
5. Model-Based Manufacturing (David Cameron leder denne)

Opplegget er noe forvirrende og det er tildels store overlapp mellom
gruppene; f.eks. mellom gruppe 3 og 5 (der jeg selv har deltatt).

For mer informasjon om CAPE.NET se
http://capenet.chemeng.ucl.ac.uk/