PROST-nytt

skoge@chembio.ntnu.no
22 Jan 2000 12:55:55 +0100

PROST - Styrkeomraade i Prosess-systemteknikk ved NTNU/SINTEF
Mer informasjon: http://kikp.chembio.ntnu.no/research/PROST

Hallo alle sammen,

Først vil jeg ønske alle PROST'ere et riktig godt nytt år.

En god del av oss har nylig vært i Danmark på Nordic Process Control
Workshop og referat om det følger separat.

Ellers så må vi få igang PROST seminarserien. Jeg mottar
med takk alle forslag til innlegg (vi har allerede Knut Wiig Mathisen
på programmet fredag 24. feb. og jeg ser gjerne at andre ex-PROST'ere
som er på besøk gir et foredrag fra det praktiske liv).
Geir Landsverk (ny stipendiat hos Bjarne Foss; tok diplom ved kjemiteknikk
i høst) har sagt seg villig til å koordinere seminarserien i vår.

Vi får også besøk av Valeri Kiva fra Moskva uka etter (28. februar).

---------------------
Noen person-nyheter:
---------------------

- Håvard Moe har sluttet hos Statoil og begynt hos ABB Industri [havard.moe@no.abb.com]

- En god del har sluttet ved Statoil F-senter (de har vel fått gode "pakker" ?):
      Carsten Sørlie (begynt hos Reinertsen i Trondheim),
      Magne Hillestad (eget firma),
      Ole Langeland (eget firma)

- David Cameron slutter hos Hydro F-senter og begynner hos Fantoft Prosess 1. mars.

- Truls Larsson er i ferd med å avslutte arbeidet med dr.ing. graden og
begynner hos ABB Teknologi 1. mars

- Kristian Lien slutter som "full" professor ved kjemisk prosessteknologi
pga. sin stilling som forskningsdirektør hos Energos.
Men han kommer tilbake som professor II.

Jeg ønsker alle lykke til!
(Send meg gjerne andre nyheter)

---------------------
Noen viktige datoer:
---------------------

10-11 March 2000 CAPE Forum, London
03 Mai 2000 PROST kontaktmøte med industrimedlemmer (kl. 13-17)
04 Mai 2000 PROST årsmøte (åpent). Hovedtema: kobling system/CFD
07-10 May 2000 ESCAPE'10 Florence, Italy
06-07 June 2000 Chemical Engineering 50 years in Norway , Trondheim
14-16 June 2000 IFAC symposium ADCHEM 2000 , Pisa, Italy
01-23 June 2000 IFAC symposium SYSID 2000 , Santa Barbara, USA
28-30 June 2000 ACC'2000 , Chicago, USA
16-21 July 2000 PSE'2000, Colorado, USA
12-17 November 2000 AIChE Annual Meeting, Los Angeles

-Hilsen Sigurd Skogestad