Videokonferanserom, NTNU i Gjøvik

A-bygget, Kallerud, Gjøvik – 2017:10:31

CC:BY-NC-SA3.0, Foto: Kjell Are Refsvik

A254 er et undervisningsrom på Gjøvik som har blitt Rommet er 1490x715x277 cm stort (LxBxH) og har plass til opptil 60 studenter litt avhengig av møblering. Epson videokanon levert av Lindbak. Det henger totalt 2 stk i taket som pr. november 2017 vender hver sin vei (av en eller annen grunn). Kontaktdetaljer. Detalj fra PTZ-kameraet i rommet. Sørvest-vegg i rommet. Kateter. Hev-senk. Dokumentkamera. Malt flate for projeksjon med fingermerker og skriverier. Styringsflate, dokumentkamera. Porter på dokumentkamera. Bøylemikrofon. Kastemikrofon. Kateter. Brønn for kabler på kateter. Sterkt varierende type/antall kontaktpunkter rundt om i rommet. Nordøst-vegg Nordøst-vegg Sørover i rommet. Nordover i rommet. Hovedkanon i taket. Tilkoblingsmuligheter, hovedkanon i rommet. Høyttaler i taket. Sensor, men av ukjent type. Taket lengst sør. Midten av taket. Taket, nordover. Takdetaljer, vestover. Styringspanel. Styringspanel. Styringspanel. A259. Baserom for bachelor i interaksjonsdesign og bachelor i medieproduksjon. Nordover i rommet. Tavleområdet. Grid for oppheng av utstyr, samt brannslokkingsanlegg (stripete rør). Lys kan dimmes. Panel for tilkobling til utstyr via XLR og BNC og noe fiber. Panelene møtes i patchefelt i et rom ved siden av dette rommet. DMX styringspanel for lyspaneler i taket. Disse sees liggende på hyllene på neste bildet, men vil bli montert i taket etterhvert. Vestvegg. Tilkoblingspunkter ved siden av talerstol i rommet. Talerstol i rommet. Videokanon. Sett fra tavla. Sørover. Uttak i taket for BNC, Ethernett og Strøm Dobbelt rute til grupperom ved siden av. Kan brukes som observasjonsrom og grupperommet innenfor ble før brukt som lydmiks for produksjoner i A259. Rommet, vestover. Rommet er ventilert for ca. 12 personer men det foregår tidvis undervisning her for langt flere. 2 kjøleanlegg i taket. Kateterdetalj. Inngang til 4 ulike rom som har tilhørt medieproduksjonsutdanningen og som i dag (2017) brukes primært til interaksjonsutdanningen. Inngang til grupperom A264. Tepper på alle gulv. Sofakrok er møteplass for studenter. I bakgrunnen, patcherom for bl.a. kabler fra studio. A264, nord-vestover. Tilkoblingsboks. A264. Rommet er 555x320x290 (lengde*bredde*høyde) Felles møterom A232. Likelydende rom 1 etasje under (A132). Brukes primært av ansatte ved IDI og ID, men også av andre fagmiljøer ved NTNU i Gjøvik. Utfordringer med akustikk/støy, innfallende lys, kameraplassering. Størrelsen på rommet er 760x370x240 (lengdexbreddexhøyde). Rommet har 14 stoler. Tavle på den ene langveggen i rommet. 82 tommers (effektiv størrelse) skjerm. HD oppløsning. Styringspanel for Skype for Business. Rommets eneste kamera. Kamera og styringspanel Bruksanvisning Tilkoblingsgrensesnitt for eget datautstyr. Utstyr og kabler under bordet. 360-graders kamera Én av to tilleggsmikrofoner med MUTE-knapp. Kabelbrønn i bordet.