Re: MIT, undervisning og "Merkevarebygging"?

From: Håvard_Ravn_Ottesen (havard.ravn_at_ottesen.com)
Date: 24-04-01


Kvalitetessikringen i de forskjellige tilbudene som er ved NTNU svikter
fort over tid. For eksempel ...hvordan kan jeg akksessere materiale til et
kurs jeg har tatt på nett i etterkant. Ting som ligger på hjemmesider til
proffer og andre har en tendens til å bli slettet - til og med IDI som har
et nett system levert av ILS svikter på dette planet

Et annet problem er at det er ikke sikkert at det folk publiserer sånn
uten videre er lesbart for andre (standarder følges ikke etx) - Et system
som setter dette på plass er ofte å foretrekke.

Videre - en enkeltperson som er faglærer i et stort fag, vil kunne drukne
i henvendelser - her trengs det oppfølgingsmekanismer som garangerer
rimelig hurtig respons - noe som kan være vanskelig om proffen drar på 2
mnd forskeropphold med dårlig / sped nett tilgang.

Forøvrig - NTNU må jobbe med "konseptet" i markedsføringen sin ... ikke
prøv å fortell at alle fagene som tilbys ved NTNU er gode ... Sannheten er
vel heller at de lever i NTNU brandet og gir anselse for de som tar de og
de som tilbyr de. NTNU har her et ansvar for å gjøre kursene best mulig --
men det er en UMULIG oppgave å gjøre de gode i betydningen best over hele
linja.

Håvard Ravn Ottesen - havard.ravn_at_ottesen.com



This archive was generated by hypermail 2.1.2 : 20-12-01 MET