Ice School

Ice School - tirsdag 16. februar 2010 (kl 2:51) av anderfo

Denne helga arrangerte vi Ice School, et nybegynnerkurs i isklatring. Det var både for klatrere som ikke har klatret is før, og for folk som aldri har prøvd noen form for klatring, dermed var det ganske god spredning i ferdigheter. Men de hadde det likevel artig!

Første dagen var vi ved "Hayes falls", en ganske stor og bred foss der vi fikk plass til 4 topptau og i tillegg et par tynnere linjer inne i skogen. Alt var veldig lett, både fordi det ikke var bratt og fordi isen var veldig myk og fin, men for nybegynnere er det perfekt.

Søndag dro vi tilbake til Mt Misery der jeg var forrige helg med Adam og Chris. Der hadde det smeltet mye siden sist, men det var likevel mange linjer å velge i og det var veldig lett å traske opp til toppen og sette opp mange tau så alle kunne klatre samtidig. Ettersom "elevene" allerede hadde lært endel fikk også vi instruktørene klatret ganske mye, så det ble en fin dag!
Jeg avsluttet dagen med å lede "The Invisible Woman" (antakelig WI3+).

Bilder fra søndagen har jeg lagt ut her, mens Chris' bilder ligger her.

Tilbake til nyhetssida