September - onsdag 2. september 2009 (kl 4:47) av anderfo

Ja, nå har jeg vært i Fredericton en måneds tid.

Jeg har opplevd:
- Et skittent, luktende og generelt litt sjabby vandrerhjem.
- Et universitet med mye gress og trær men lite folk, antakelig på grunn av sommerferien. Den tok imidlertid slutt i dag!
- Enorme shoppingsentre, ihvertfall i norsk skala.
- Store biler og god plass på veiene. Lukeparkering har vi aldri hørt om. Skal du parkere, må du ha mist 5 meter å gå på i hver retning...
- Litt klatring, bare et par ganger ute og et par ganger inne - men i dag åpnet klatrehallen etter sommeren så nå skal det bli mer av det!
- Noen løpeturer har det blitt, men hver gang har jeg fått så vondt i kneet etterpå at det har vært vondt å gå, i opptil flere dager. På neste forsøk skal jeg holde meg i nærheten av sykkelen så jeg slipper å gå 5km langs veiene for å komme meg hjem når kneet har blitt vondt. Jeg håper naturligvis også å slippe å få vondt.
- Rundt 35 grader og steikende sol i nesten to uker.
- Ca 3 grader, regn og "fare for frost", bare et døgn etter at det var over 30 grader.
- Generelt mye ekorn, men lite fugler. Snart skal jeg ta med kameraet og se hvor nært ekornet jeg kan komme. De er veldig tamme, så jeg har en følelse av at jeg trenger makroobjektiv... (Pappa, kan du ta med det når du kommer på besøk?)
- Hyggelige folk, både på jobben og på klatringa. Så mange flere kjenner jeg ikke ennå. Kanskje det ordner seg når studentene er tilbake fra ferien.
- Gratis busskjøring i et helt år. Det er takken for å være "Grad student" på universitetet her. Helt greit for meg! Jeg har som kjent ikke bil her i øyeblikket, men jeg har fått en fin sykkel som jeg bruker langt oftere enn bussen. Sykkelen går når som helst, mens bussen går ca én gang i timen.

Tilbake til nyhetssida